2011. január 11., kedd

Félig diétás kakaós csiga

Az alapreceptet Anditól szereztem, szuper az oldala :) biztosan fogok mást is innen átrakni diétásba.

Hozzávalók:
Tészta:
150 g update liszt
100 g finomliszt
40 g vaj
20 g élesztő
1 dl tej
1 tojás sárgája

Töltelék:
kakaópor, édesítőszer (kövezzetek meg, én most kristálycukrot használtam)

Az élesztőt felfuttatom a cukros tejben. Amíg futkározik az élesztő, megolvasztom a vajat. Liszteket a vajjal és az élesztővel összegyúrtam, lassan öntöttem hozzá a tejet. Lágy tésztát kell gyúrni, majd ezt kb fél órán keresztül meleg helyen letakarva kelesszük.
Amíg a tészta kel, a tölteléket összekeverem. Én 28 nesquik kakaóport, "cicás" kakaóport és 100 g cukrot csináltam, de végül nem használtam fel az egészet.
A tésztát kinyújtom téglalap alakúra, majd a tölteléket rászórom (jó gazdagon, mert úgy az igazán finom :)). Feltekerem óvatosan, majd 2 cm-es csíkokat vágok a feltekert tésztából. Ezt a sütőpapíros tepsibe teszem. Anditól van az ötlet is, hogy vaníliás tejjel locsolgatom a csigákat sütés közben, de sajnos nekem ettől sok kakaó kifolyt belőlük, de tény, hogy nagyon finommá tette :)

Így néznek ki 170 fokon kb fél órás sütés után:

Nekem 14 darab lett, és egy darab 131 kcal és 18 ch.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése